چاپ پرچم،هدایای تبلیغاتی

چاپ پرچم،هدایای تبلیغاتی،تولید پرچم

چاپ پرچم،هدایای تبلیغاتی

چاپ پرچم،هدایای تبلیغاتی،تولید پرچم

مشاور و مجری امور چاپ و تبلیغات و پرچم

ارائه انواع خدمات چاپ افست و دیجیتال، سازه نمایشگاهی، تولید انواع پرچم رومیزی، تشریفات، اهتزاز، ساحلی، پرچم دستی و پایه پرچم و روبان.

از حسن انتخاب شما سپاسگذاریم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

پرچم اهتزاز

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶ ب.ظ | نما پرچم | ۰ نظر

امروزه پرچم  چه به صورت یک پارچه و چه به صورت یک نماد و نشانه و چه به صورت طرح گرافیکی و… نماد هویت ملی هر کشور بشمار آمده که با پرچم های کشورهای دیگر متفاوت است و در هر جا و به هر روش که به کار گرفته شود ، ممیزه­ای برای شناسایی اولیه حکومت، دولت، قدرت و نیروی حمایتی پشت صحنه آن به­شمار می آید. پرچم اهتزاز نیز یکی ازانواع پرچم های ملی بشمار می­آید.

پرچم اهتزاز

پرچم چیست و پرچم اهتزاز به چه کار می­ آید ؟

در گذشته به پارچه ­ای که از موی نوعی گاوکوهی برگرفته شده بود و در جنگ­ها بر درفش یا نیزه بسته می­شد «درفش» می‌گفتند که آن هم از فعل «دِرَفشیدن» یا «دِرُوْشیدن» به معنای «نوعی لرزیدن» گرفته شده است. علم و بیرق نیز برابر نهاد عربی پرچم و درفش هستند که در زبان فارسی وارد شده­اند.

پرچم­ها از رنگها و نمادهایی که بر روی آن نقش می بست، از یکدیگر متمایز می شدند و غالبا برای  نشان دادن هویت یک گروه ، قوم ، سرزمین ، کشور و یا  یک ملت به کار رفته و می­رود  و البته آن رنگ­ها و نشانه ها و  نمادها   ازآرمان ها و آرزوها، وضعیت و شرایط ، نگرش­ها و بینش­ها و آمال مردمی که آن پرچم را انتخاب کرده بودند و تلاش می کردند تا منحصربه فرد نیز باشد، نشات می گرفت . بدین ترتیب ترکیب عناصر شکل دهنده آن درفش، عملا هویت مردمانی که آن را به عنوان نشانشان برگزیده بودند ، تعریف می­کرد .

امروزه پرچم  چه به صورت یک پارچه و چه به صورت یک نماد و نشانه و چه به صورت طرح گرافیکی و… نماد هویت ملی هر کشور بشمار آمده که با پرچم های کشورهای دیگر متفاوت است و در هر جا و به هر روش که به کار گرفته شود ، ممیزه­ای برای شناسایی اولیه حکومت، دولت، قدرت و نیروی حمایتی  پشت صحنه آن به­ شمار می آید.

پرچم اهتزاز نیز به همه پرچم هایی گفته می­شود که به هنگام نواختن سرود ملی کشورها توسط ارتش­های دنیا به  اهتزاز و حرکت در می­آیند .

تاریخچه پرچم

پرچم از زمان­های دور در میادین جنگی مورد استفاده قرار می گرفت. در داستان­های شاهنامه نیز هر نیروی خیر و شری که برای نبرد به صحنه می­آمد، درفشی را با خود حمل می­کرد که بر روی ان نمادهایی که اعتقاداتش را  به تصویر می­کشید، درج شده بود . این درفش­ها مانند یک بیانیه حامل المان­ها و نشانه هایی بودند که نیروهای مختلف و به عبارتی خیر را از شر متمایز می­ساختند .  درفش کاویانی نیز از جمله نمادهایی است که در دوران ساسانی برای متمایز ساختن سپاهیان ایرانی و پادشاهان آن به کار گرفته شده است. شوالیه ها نیز در اروپا با علائمی که بر روی پرچم ها و سپرهایشان استفاده می­کردند، خود را از بقیه متمایز می ساختند .

کاربرد پرچم

پرچم ها دارای کاربرهای متمایزی بودند:

  • آرم و نشان و علامت
  • شناسایی، مشخص شدن و تمایز
  • تاریخ و عظمت
  • شناساننده هویت
  • علامت دهی

تاریخچه پرچم در ایران

اولین پرچم ایران را درفش کاویانی گویند و داستان آن به قیام کاوه آهنگر بر علیه حکومت ضحاک بازمی­گردد که  پیش بندی بود که او بر سر چوب زده و مردم بر گردش جمع شده و قیامشان را بر علیه ضحاک آغاز کردند . بعدها پادشاهان ساسانی برای درفش کاویانی از پوست شیر و پلنگ به جای چرم همراه با جواهرات بسیار استفاده کردند.

بعد از تصرف ایران توسط اعراب،  به مدت دو قرن ایران فاقد پرچم بود و تنها دو گروه سیاه جامگان و سرخ جامگان دارای پرچم سیاه و سرخ ساده  بودند. در دوران غزنویان نقش ماه و شیر و دردوران خوارزمیان نقش شیر و خورشید بدان اضافه شد . تا دوران مشروطه پرچم تغییرات مختلفی داشت . بعد از پیروزی مشروطه مجلس شورای ملی پرچم مستطیل شکل سه رنگ سبز و سفید و سرخ را با نشان شیر( ی که شمشیر ذوالفقار حضرت علی (ع) را بدست دارد و تاکیدی بر ابعاد مذهبی  بودن مشروطه و گرفتن بهانه از سوی مشروعه طلبان را داشت ) و خورشید،  پرچم رسمی ایران قرار داد.

انواع پرچم

پرچم نماد ملی هر سرزمینی می­باشد پس طبیعی است که در هر جا که آن کشور حضور دارد، نماد آن نیز که معرف ان سرزمین می باشد حضور داشته و به کار برده شود . قاعدتا برای معرفی هر کشور به دیگران،  بیش و پیش از هر چیز پرچم آن کشور می­تواند مفید واقع شود .

هم­چنین پرچم هر کشور الهام بخش تمامی سازمان­ها و دوایر داخلی برای شکل دادن به لوگو و نمادهایشان در داخل و خارج می­باشد .

پرچم اهتزاز

اهتزاز در فرهنگ لغات به معنی فراخته، افراشته، جنبش، حرکت، نوسان می باشد .در نتیجه پرچم اهتزاز با نامی  که  برای ان انتخاب کرده اند، کاملا در تناسب و تطابق معنایی است .

پرچم اهتزاز ایران ، یکی از انواع پرچم های کاربردی در ایران است که عموما برای سطح شهر ، جشن ها و اعیاد ،  مناسبت­های مذهبی ، ورزشگاه­ها ، مجموعه­های دولتی ، نمایندگی های ج .ا.ا در خارج از کشور و محل اقامت مسئولین دولتی در خارج از کشور ، محل برگزاری کنفرانس های دولتی و بین المللی و … از پرچم اهتزاز استفاده می­شود .  پارچه پرچم اهتزاز ایران از جنس ساتن بوده و  ضخامت آن بستگی به اندازه پرچم و بزرگی آن دارد . از آن­جایی که پرچم اهتزاز در معرض دائم نورخورشید ، باد ، آب و خاک است از نظر نوع پارچه انتخابی نیز دارای اهمیت  بسیار است .

چاپ پرچم اهتزاز  به اشکال پرچم بادبانی و پرچم ساحلی  که دارای پایه ها و طرح­های متفاوت می باشد بوده ، و  نیز  پرچم اهتزاز به صورت افقی و عمودی در طیف متفاوتی از نظر نوع چاپ ، ابعاد ، جنس پارچه، رنگ و … تولید می­گردند .

در پرچم اهتزاز افقی از واتر پانچ و در پرچم اهتزاز عمودی یا از واترپانچ و یا به­صورت دوسر جای چوب جهت نصب  بر روی واتر بندها استفاده می­شود . همچنین پارچه  پرچم اهتزاز دارای قابلیت شستشو بوده و چاپ آن دو رو می باشد.

لازم به ذکر است نوع پرچم اهتزازی که در ایران استفاده می­شود، عمودی بوده و از سری پرچم اهتزاز و برافراشته است.

قیمت پرچم اهتزاز بر اساس کیفیت  و جنس پارچه ، نوع چاپ و اشکال چاپ پرچم اهتزاز (پرچم بادبانی و پرچم  ساحلی ) متفاوت بوده و بر اساس نوع افقی یا عمودی بودن چاپ پرچم اهتزاز و نحوه نصب پایه هایش تعیین می­­شود .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی